Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza současného stavu školních knihoven v kraji Vysočina
Roith, Martin ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem současného stavu knihoven základních a středních škol v kraji Vysočina. V první části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven spolu s charakteristikou kraje Vysočina. Hlavní částí práce je analýza stavu knihoven na základě dotazníkového šetření. Blíže jsou popsány osobně navštívené knihovny. V závěru jsou shrnuty výsledku průzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Propojení školních knihoven s výukou
Vaníčková Makosová, Edita ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářské práce vytváří případovou studii týkající se lepšího zapojení činnosti školní knihovny do výuky a zpracovává návrh, jak implementovat poznatky oboru informačních studií a knihovnictví do rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia. Věnuje se úrovni čtenářské gramotnosti dětí na základě závěrů mezinárodních šetření PISA a IALS. Analyzuje technické, prostorové a personální možnosti zapojení školních knihoven do vzdělávání studentů. Rozborem rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia vytyčuje kompetence studenta, které jsou shodné s obsahem standardů informační gramotnosti. Zjišťuje stav informačních potřeb studenta gymnázia na základě rozboru informačních požadavků čtenářů školní knihovny Gymnázia Příbram, Legionářů 402 v letech 2010 - 2015. Porovnává požadavky středoškolských pedagogů na práci studentů s informačními zdroji a s požadavky danými mezinárodní normou pro citování informačních zdrojů a tvorbu bibliografických referencí. V aplikační části zpracovává, realizuje a vyhodnocuje ukázkovou lekci pro vzdělávací oblast člověk a společnost na téma informační zdroje pro historický seminář, citační etika. Lekce je určena pro studenty středních škol, obsahuje výkladovou část, ve které studenty seznamuje se způsobem, jak rychle vyhledat, hodnotit a použít informační zdroje. Seznamuje studenty se způsoby...
Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Krčková, Adéla ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje knihovnám na gymnáziích a jejich aktivit na podporu čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. V první části diplomové práce jsou shrnuty teoretické poznatky o metodách na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti a současný stav úrovně čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. Část práce popisuje systém školní docházky a legislativu týkající se školních knihoven v obou zemích. Praktická část práce se zabývá analýzou webových stránek knihoven na gymnáziích v České republice a ve Švédsku a porovnáním jejich úrovně. V závěru je z každé země představena jedna reprezentativní knihovna.
Analýza současného stavu školních knihoven v kraji Vysočina
Roith, Martin ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem současného stavu knihoven základních a středních škol v kraji Vysočina. V první části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven spolu s charakteristikou kraje Vysočina. Hlavní částí práce je analýza stavu knihoven na základě dotazníkového šetření. Blíže jsou popsány osobně navštívené knihovny. V závěru jsou shrnuty výsledku průzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role školních knihoven v procesu rozvoje mediální gramotnosti v České republice
Topinková, Hana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zapojení školních knihovníků a informačních pracovníků do procesu rozvoje mediální gramotnosti na českých školách. Teoretická část práce stručně představuje obecnou rovinu problematiky mediální výchovy a mediální gramotnosti u nás a ve světě. Praktická část se svým výzkumem zaměřila na konkrétní cílovou skupinu - pražská gymnázia. Pomocí plošného dotazníkového šetření a pěti případových studií na vybraných pražských gymnáziích, mapuje současný stav realizace výuky mediální výchovy v České republice. V závěru práce jsou navrženy možnosti zapojení absolventů Ústavu informačních studií a knihovnictví do výuky mediální výchovy podle amerického modelu "teacher librarian" neboli učící knihovník.
30 let českého knihovnictví na stránkách časopisu Čtenář (1960-1989)
Bořková, Zuzana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem diplomové práce je formální a obsahový rozbor časopisu Čtenář v letech 1960 - 1989. V práci jsou použity metody obsahové analýzy, syntézy, indukce a dedukce. Úvodní kapitola popisuje obecné informace týkající se celostátního knihovnického periodika, které vychází více než 60 let. Následuje kapitola, která se věnuje historii českého knihovnictví během analyzovaného období. Třetí kapitola představuje rozbor formální struktury časopisu Čtenář. Zaměřuje se nejen na jeho grafickou úpravu, ale zvláště na složení redakční rady a autory přispívající do časopisu. Jádrem práce je obsahová analýza časopisu Čtenář, která je soustředěna do 4. a 5. kapitoly. Součástí práce je rovněž statistické zpracování obsahu článků v časopisu. Práce podává přehled o tématech řešených v celostátním knihovnickém časopisu během třiceti let. Součástí práce je abecední jmenný rejstřík všech autorů, kteří do časopisu přispívali. Výsledkem práce je zhodnocení jedné etapy vývoje českého knihovnictví, jež odrážel na svých stránkách knihovnický časopis Čtenář.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.